It is the mind that wins or loses.

When you have no choice, mobilize the spirit of courage.

Friday, August 25, 2006

Ivo Linna ja muu segane värk

Kunagi oli meil kodus mingi anktootide raamat, "Kes ütles, et naer pole terviseks", ilgelt kapsaks loetud. Ja mingi suurte tissidega mimm seal peal. (Kuidas selliseid illustratsioone ja Kaugveri raamatuid vene ajal trükki lasti, ma ei tea) Ja seal anekaraamatus oli mingi selline nali, et mingi ilgelt hajameelne tüüp pani endale herneid kinga sisse kuu alguses ja iga päev võttis ühe herne ära ja siis teadis, mitmes kuupäev on. Ja ükskord läks see king tal lahti ja herned voolasid välja. Ning ta töötas postiametnikuna või midagi sarnast ja kui siis klient küsis, et mis kuupäev täna on, siis ta kobas kinga, ehmatas ja ütles, teate, praegu on väga segane kuu, tulge järgmine kuu uuesti. Vot, see oli vene ajal. Mul on üks tuttav Muhumaa mees, kes võibolla tunneb ühte äärelinna pubi omanikku, võibolla mitte. No vot, ja Ivo Linna on ju ka tegelikult muhumaa mees, kuigi viibib vahel ka Saaremaal. Igatahes. Et on mul midagi ühist nende meestega, et ma neist patran ? Tont seda teab, nagu VT ütleb.
Igatahes Iff laulis kunagi, kui ma enam laps polnud vaid juba klassiõhtutel seirasin, sellise loo :

Minge üles mägedelle,
Musta-, Õis- või Lasnamäe,
vaat'ke alla rahva
hingeläbi tumma võõra väe.

Vaat'ke, kuidas hing on haige,
kurjus haaranud on käe,
ja siis hüüdke alla orgu
kõigest väest:

Ja siis hüüdke alla orgu:
"Peatage Lasnamäe!"
Ja siis hüüdke alla orgu:
"Peatage...!"

Vaat'ke, haavad rahva
hingesikka veel ei parane,
ükski abinõu ei ole
enam liiga varane.

Linn kui paise paesel pinnal -
sellel lõppu silm ei näe.
Hüüdkem kõik nüüd alla orgu
kõigest väest:

Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage Lasnamäe!"
Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage...!"Lasnamäe...

Vaat'ke, kõik on võhivõõras -
kas on see siis kodukant?
Tänavate tõmbetuules
hulgub sihitult migrant.

Vaat'ke, tal on silmis tühjus,
ta ei tunne, tea, ei näe.
Hüüdkem kõik nüüd alla orgu
kõigest väest:

Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage Lasnamäe!"
Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage...!"

Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage Lasnamäe!"
Hüüdkem kõik nüüd alla orgu:
"Peatage...!""Peatage...!""Peatage...!"Lasnamäe...

Peatub ta jee, võibolla läheb omasoodu.
Kõik kaardid on laual tagurpidi. Võibolla
on nii parem. Keskenduda Tammeraiu materjalidesse,
uppuda. Hm, Musta, Õis ja Lasnamäe.
Lasnad olla ja Must auk.
Black university. Must pidi ka soliidsuse värv olema.
Mägi tuleb ise võibolla Muhhamedi juurde, nagu õpetaja, kui
õpilane valmis on. Seni on E-õpe ja muu sotsiaalne käma. Mart Susi ütles, et elus on kaks tähtsat otsust,
milline ülikool ja milline naine/mees/abikaasa. Hemingwayl oli üks kuradi hea pealkirjaga raamat, ma
loodan, et ma sinna alla kuulun ajutiselt. Sest mind sellega ei viska ja kõige tähtsamast, teate, ei kirjutata.
See on juba ammu kirjas ja kui te aru ei saa, lugege mitu korda. Esimesel katsel õnnestub ainult rikkurite võsukestel, kel abirattad maad ligi. Tuleb kasutada juhust, et vigu teha. Hiljem, kui asi on juba vormistatud, pannakse aastake jälle su eluraamatusse. Lugesin kunagi null klassis valede rõhkudega enne kooli minekut emale : Mõmmi sittus õunad puu otsa ! Muidugi, nüüd ma saan aru, midagi kokku siduda või kokku sittuda, seal on vahet samapalju kui geniaalsusel ja idiootsusel. Oh jah, muide, ma olen täitsa kaine hetkel, lähen varsti ja tõmban raamatukogus Ubuntu peale. Peatage maailm, ma tahan peale tulla. Tagant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home